FANDOM

Salatut elämät (sanotaan myös Salkkarit) on suomalainen draama- ja saippuasarja, jonka tuottaa FremantleMedia Finland Oy. Sarjaa on esitetty MTV3:lla alusta asti 25. tammikuuta 1999 lähtien. Sarjan kuvaukset alkoivat 16. marraskuuta 1998.

Aluksi sarjaa olisi tehty vain 540 jaksoa, eli alkuvuoteen 2002 asti, mutta sopimusta on jatkettu sen jälkeen useita kertoja. Elokuussa 2014 tilaisuudessa tuli tieto, että Salatut elämät jatkuu ainakin kesään 2018 asti. Sen seurauksena sarjasta tulee Suomen pitkäkestoisimmista sarjoista kautta aikojen.

Suurin osa jaksojen tapahtumista esitetään kuvitteelisella Pihlajakadulla, joka sijaitsee Helsingissä Ullanlinnassa. Useimmat sarjan asukkaat asuvatkin Pihlajakadulla. Muita paikkoja sarjassa ovat ainakin majatalo Amanda sekä kahvila Moose. Sarjan paikkoja löydät täältä: Pihlajakatu.

Sarjassa on enään muutama alkuperäishahmo, jotka ovat Ismo Laitela, Ulla Taalasmaa, Aki Nikkinen sekä Kalle Laitela ja Kari Taalasmaa. Vain Esko Koveron esittämä Ismo on ollut sarjassa alusta asti taukoamatta. Ulla poistui sarjasta ensimmäisen kerran vuonna 2007, ja teki vuonna 2010 lyhyen vierailun, kunnes palasi vuonna 2013 pysyvästi sarjaan. Kalle palasi sarjaan kymmenen vuoden tauon jälkeen vuoden 2012 päätösjaksossa. Aki palasi sarjaan kahdentoista vuoden tauon jälkeen syksyllä 2014. Pitkäkestoisemman naisroolin tehnyt Anu Palevaara poistui sarjasta, kun hänen hahmonsa Jenni Vainio ammuttiin Sepon tilalta. Myös sarjassa alusta alkaen taukoamatta ollut Seppo Taalasmaa lähti hieman myöhemmin vuoden 2013 syksyllä. Seppo tekee paluun sarjaan syksyllä 2017 neljän vuoden poissaolon jälkeen.

Jakson lopussa siniseksi (vuosina 2001-2003 keltaiseksi) muuttuva cliffhanger jää usein jännittävään kohtaan.

Salatut elämät on esittänyt tähän mennessä jo yli 3000 jaksoa. Keväällä 2016 Salkkareista tuli Suomen pitkäkestoisin draamasarja.

HahmotMuokkaa

Pääartikkeli: Kaikki hahmot

TuotantokaudetMuokkaa

Pääartikkeli: Tuotantokaudet

TunnusMuokkaa

Julkaisut ja spin-offitMuokkaa